RSS avholdt medlemsmøte på Árnda - Universitet i Tromsø´s samiske kulturhus, tirsdag 10.mai 2011 kl.19:00

Aili Keskitalo holdt innledning til debatt om temaet:"Tromsø inn i Språkforvaltningsområdet?"

Tromsø kommunes handlingsplan for samisk språk som var sendt ut på høring ble diskutert av møtet. - Høringssvar til Tromsø kommune ble vedtatt.

Les pressemelding angående høringsvar fra RSS.

Andre saker på møtet var:
- Styret orienterte om styrets arbeid i året som har gått
- Medlemsarrangementer og medlemsfordeler i 2011: Foreningen arrangere kafé med medlemsrabatt, medlemmene vil få tilbud om rabatt på billetter til årets Riddu-festival, og styret vil arrangere en konsert til høsten i forbindelse med Forum-konferansen i oktober.

- Hva medlemmene ønsker at RSS skal jobbe for/med framover:
Forslag på studiesirkel om Samerettsutvalget II. Dette kunne arrangeres i samarbeid med Samiske juristers studentforening og samisk studentforening. Samisk studentforening arrangerer allerede duodji-kurs.

RSS skal ta kontakt med samisk studentforening for et tettere samarbeid med dem om kurs (frynsing av sjal, sying av luhkka, skinngarving etc.) og andre arrangementer.

- Eventuelt
NSR arrangerer tillitsvalgtskonferanse i Kirkenes 17. til 19. juni med forskjellige samepolitiske tema. RSS kan sende to representanter til konferansen.

Tromsø Sameforening - NSR
Adresse: Postboks 451