Hearvaavvekursa sámegielain

Romssa sámi searvi lágida ođđasis kurssa hearvaavvekurssa (riebangolleboagánkurssa) danne go leamaš stuorra beroštupmi ja máŋggas leat vuordinlisttus. Doallat 30-diibmosaš goarrunkurssa (goarut gieđain). Kursa lea seammás unna sámegielkursa mii deattuha duodjetearpmaid ja juohkebeaivválaš dajaldagaid. Mii áigut oahppat dearvvahit ja muitalit maid mii bargat sámegillii, dat geat eai juo máhte dan.

Hearvaavvi geavahuvvo gávttiide mearragáttiin Oarje-Finnmárkkus, Davvi-Romssas ja Romssas. Lei dološ duodji mii lea fas boahtán atnui maŋimuš 25 jagi. Don sáhtát omd. geahččat govaid ja lohkat ivgugávttis oktan čiŋaiguin.

Kursa dollo vuosttažettiin duorastateahkediid, vuosttaš gearde lea 31.1.13. Dasa lassin lea oahpahus guokte bearjadaga ja lávvordaga. Kursa lea plánejuvvon ná:

• Duorastagaid 31.1-28.2 dii. 18-21
  • Bearjadagaid 15.2 ja 22.2 dii. 18-21
  • Lávvordagaid 16.2 og 23.2 dii. 11-16

Oahpaheaddji: Rita Lindvall. Kursadieđiheapmi sutnje: tlf. 913 492 89 ja e-poasta: rlindva (et) online.no.

Geavatlaš dieđut: Goarut avi gieđain. Riebangolli berrešit ieš váldit mielde (it dárbbaš nu ollu), maiddái ruovttus ráhkaduvvon sistti, jus háliidat dakkára geavahit. Buot geavatlaš áššiid, nugo ávdnasiid válljen, reaidduid jnv. mii ordnet vuosttaš kursaeahkeda.

Kursahaddi: 600 ru, máksojuvvo vuosttaš kursaeahket. Golut ávdnasiidda bohtet dasa lassin.

Báiki: Ártnas Universitehtas. Eanemusta 8 oasálasti.

KURS: Kråkesølvbeltesøm med samisk

Tromsø Sameforening gjentar kurset fra i fjor i søm av kråkesølvbelte etter stor pågang med mange på venteliste. Vi holder 30-timers kurs i søm (håndsøm) av kråkesølvbelte kombinert med litt samisk språk. Vi lærer termer for det vi gjør, og dagligdagse ord og uttrykk, slik at vi kan hilse på samisk og fortelle hva vi gjør, for dem som ikke kan det fra før.

Kråkesølvbelte brukes til koftene ved kysten av Vest-Finnmark og Nord-Troms og Tromsø. Det var en gammel teknikk som er tatt opp igjen de siste 25 årene. Du kan f.eks. lese om og se bilder av lyngenkofta med tilbehør.

Kurset holdes først og fremst på torsdagskvelder, første gang er 31.1.2013. Dessuten er det undervisning to fredager og lørdager. Planen er slik:

• Torsdager 31.1-28.2 kl. 18-21
  • Fredager 15.2 og 22.2 kl. 18-21
  • Lørdager 16.2 og 23.2 kl. 11-16

Lærer: Rita Lindvall. Kurspåmelding til henne: tlf. 913 492 89 og e-post: rlindva (et) online.no.

Praktiske opplysninger: Beltet blir sydd for hånd. Kråkesølv er en knapp ressurs, og du bør helst ha dette selv (det skal veldig lite til), det samme om du ønsker å bruke hjemmegarvet skinn i beltet ditt. Alle praktiske detaljer, materialvalg, utstyr osv. vil ordnes første kurskveld.

Kursavgift: 600 kr, betales første kurskveld.

Materialutgifter kommer i tillegg.

Sted: Árdna, Universitetet i Tromsø.

Maks 8 deltakere.