KURSA

Gáktegoarrunkursa – Deanu/Kárášjoga gákti

Romssa Sámi Searvi lágida gáktegoarrunkursa sámegielain 2014 giđa. Kurssas oahpat ráhkadit minstara, vadjat, goarrut ja obbet. Oahpat maiddái sámegiel sániid goarruma ja gávtti birra. Oahpaheaddji lea Marit Ragnhild Kemi Kárášjogas eret, ja sus lea fágareive duojis/gáktegoarrumis.

Kursa bistá 30 diimmu, duorastateahkediid ja ovtta vahkkoloahppačoaggáneami. Lea dárbu bargat maiddái kursaeahkediid gaskkas. Oasálastit mákset kursadivada ja ávdnasiid, ja juohke okta buktá iežas goarrunmašiinna, maid máhttá geavahit. Sáhtát geavahit iežat ávdnasiid, muhto oahpaheaddji lágida oktasaš diŋgojumi. Kurssas ii oahpa boahkána goarrut.

Kursadivat: 600 ru. Báiki: Árdna, universitehtas. Eanemusat 8 oasálasti. Dárbašat: Goarrunmašiidna, ávdnasat, árpu, skierat, rievnnut, mihttobáddi. Jus dus lea buorre bargolámpa, de galggašii áinnas dan buktit. Kursaplána:

• Duorastaga njukčámánu 6. b. dii. 18–21: Álggaheapmi, gákteminstara heiveheapmi, ávdnasa diŋgon.
  • Duorastaga njukčámánu 20. b. dii. 18–21: Gákteminstara sárgun ja čuohppan. Sámegiel sánit. Álgit guorrut.
  • Duorastaga njukčámánu 27. b. dii. 18–21: Válbmet sealgebeali ja oalgebihtáid.
  • Duorastaga cuoŋománu 3. b. dii. 18–21: Joatkit ovdabeliin ja ohcaráiggiin.
  • Lávvordaga cuoŋománu 5. b. dii. 15–18: Soadjegeašláđđi, ja goarrut soajáid gáktái.
  • Sotnabeaivve cuoŋománu 6. b. dii. 12–16: Joaktit goarruma. Mihtidit gávtti guhkkodaga.
  • Duorastaga cuoŋománu 10. b. dii. 18–21: Holbbi goarrut ja gávtti holbat.
  • Duorastaga cuoŋománu 24. b. dii. 18–21: Joaktit gávttiin.
  • Duorastaga miessemánu 8. b. dii. 18–21: Joaktit gávttiin.
  • Duorastaga miessemánu 15. b. dii. 18–21: Loahpaheapmi

Oažžut eanet dieđuid oahpaheaddjis. Dieđiheapmi maŋimustá 1.3 epoastan:
marit--74@hotmail.com .

Kurs i koftesøm Tana/Karasjok

Romssa Sámi Searvi arrangerer kurs i koftesøm med samisk språk våren 2014. På kurset lærer du å lage mønster til kofte fra Tana/Karasjok-området, klippe til stoff, sy og sette sammen. Du lærer også enkle ord og termer på samisk knyttet til koftesøm og de ulike delene av kofta. Lærer er Marit Ragnhild Kemi fra Karasjok som har fagbrev i duodji/koftesøm.

Omfanget av kurset er på 30 timer: torsdagskvelder og en helgesamling. Noe arbeid mellom samlingene må påregnes. Deltagere betaler kursavgift og materialer selv. Det kreves egen symaskin og grunnleggende kunnskaper i søm og bruk av symaskin. Eget stoff kan benyttes, men kursleder organiserer også bestilling av koftestoff. Sying av belte inngår ikke i kurset.

Kursavgift: kr. 600,-. Sted: Árdna, Universitetet i Tromsø. Antall deltakere: max. 8. Utstyr som kreves: Symaskin, stoff, tråd, saks, knappenåler, målebånd. Om du har en god arbeidslampe, ta også dette med. Kursplan:

• Torsdag 6. mars kl. 18–21: Oppstart, bestemme koftemønster, tilpasse mønster, bestille stoff
  • Torsdag 20. mars kl. 18–21: Tegne, måle og klippe mønster. Samiske betegnelser på stoff og koftedeler. Starte å sy.
  • Torsdag 27. mars kl. 18–21: Gjøre ferdig rygg og skulder.
  • Torsdag 3. april kl. 18–21: Fortsette med framstykket og hals.
  • Lørdag 5. april kl. 15–18: Ermekanten og feste ermer til kofta.
  • Søndag 6. april kl. 12–16: Fortsette med sying. Måle lengde.
  • Torsdag 10. april kl. 18–21: Begynne med koftekanten. Snøring.
  • Torsdag 24. april kl. 18–21: Fortsette med å gjøre kofte ferdig.
  • Torsdag 8. mai kl. 18–21: Fortsette med å gjøre kofte ferdig.
  • Torsdag 15. mai kl. 18–21: Avslutning

Påmelding og eventuelle spørsmål innen 1. mars til
lærer Marit Kemi på epost: marit--74@hotmail.com . (Beklager at vi har hatt feil epostadresse, men nå skulle den være riktig.)