Om RSS – RSS birra
NSR
Arkiv

TROMSØ SAMEFORENIG FEIRET 40-ÅRS JUBILEUM PÅ ØLHALLEN

Fredag den 8.oktober 2010 inviterte Tromsø Sameforening (RSS) alle som befant seg i Tromsø og omeng til å være med å feire foreningens 40 års jubileum på Ølhallen fra kl.20:00 - 02:00.

Ann-Mari Andersen holdt konsert, og det var åpen mikrofon i løpet av kvelden
Bidus ble servert - Kl. 20:00 - 23:00 (Pris Kr. 100)

Billettpris Kr.150 (Kjøpes i døra), det vil også bli mulighet til å betale medlemsskap i RSS for 2010 i døra til redusert pris (Kr.100)

Aldersgrense: 18 år

RSS DELTOK MED DELEGATER PÅ NSR LANDSMØTE I NARVIK

Tromsø Sameforening deltok med delgatene: Gøran Lind, Aina Hætta Høgseth, Else Måsø og Synnøve Angell på NSR sitt landsmøte i Narvik i tidsrommet 3.-5. september 2010

På Landsmøtet fortalte Synnøve Angell om RSS sin virksomhet og planer i "Lokallagenes time", og Gøran Lind ble valgt inn i styret til Studieutvalget i NSR (SOL).

Les mer om Landsmøtet her (nsr.no)

Se bilder fra Landsmøtet her (samer.no)

REDUSERT MEDLEMSKONTIGENT FOR 2010

Da det er bare er drøyt 3 måneder igjen av 2010, har NSR sentralt bestemt at medlemskontigenten for 2010 er redusert fra Kr.150 til Kr.100,-

I tillegg er du med i trekningen av følgende premier: 2 stk Venor 4-6-manns enstangslavvu; 1 stk. festivalpass til Márkomeannu 2011; 1 stk. festivalpass til Riddu Riđđu 2011; 1 stk festivalpass til Påskefestivalen i Kautokeino 2011.

Medlemskontigent i  RSS 2010:
Betal Kr. 100,- til
kontonummer: 4750. 11. 93174
Merk betaling med: "Medlemskontigent 2010

GJESTESPILL AV SAMISK DANSEKOMPANI

Sted: Rådstua, Tromsø
Tid og forestillinger:
NYE DATOER:
Tirsdag 1.juni Kl.19.00 - Dom kallar oss lappdjävlar
Onsdag 2.juni Kl.19:00 - Upp og ner
Billettpris: Kr. 100/75

Kompani Nomad presenterer to forestillinger på to dager! "DOM KALLAR OSS LAPPDJÄVLAR" og "Upp och ner"

Kompani Nomad i Göteborg er ett danskompani med samiske fortegn. Kompaniet drives av Ola Stinnerbom som er danser og koreograf, og Birgitta Stålnert som er skribent, jobber med filmer og kulturviter.

ÅPENT LUNSJTREFF

21.04.2010
Tid: Torsdag, 20. mai 2010, mellom kl. 16 og kl. 19.
Sted: Seminaret bo- og rehabiliteringssenteret , hovedinngangen.
Arrangør: Gaisi giellaguovdasj/språksenter

Vi spanderer samisk mat og kaffe. Målet er å etablere en møteplass for eldre samer (50+), og skal gjentas en gang per måned, med ulike tema.

Hver gang blir det varm mat, kaffe og noe godt til, et foredrag/tema, sang og historier og en samtale om hva vi sammen kan gjøre for samiske eldre i kommunen. På grunn av plassen og maten vi skal bestille trenger vi påmelding til Roald Urheim mob: 91 57 69 62 innen 1 uke før.

ÅPENT LUNSJTREFF

21.04.2010
Gaisi giellaguovdasj inviterer i samarbeid med Samisk Senter og Sami Studentaj Searvi Romsas til et åpent lunchtreff på Grillen (UiT), hovedkantina mellom kl.12 og 13 torsdag 22.4 og torsdag 29.4 samme tid. Deretter en gang i måneden.

For studenter som skal skrive oppgaver og ønsker å legge fram oppgaven sin og få tilbakemelding, og lærere, forskere ved Universitetet/Høgskolen som kan fortelle om sitt fag, sine prosjekter og kanskje inspirere studenter til å skrive, tilby veiledning, informere om ressurser, stipender, forskningsprogram. Eller at man bare vil spise lunch og lytte eller si noe.

REKRUTTERING TIL HØYERE SAMISK UTDANNELSE

Konferansestart: Utsatt til høsten - mer info kommer
Sted:Samisk høgskole Diehtosiida / Vitenskapsbygget i Kautokeino

Rekrutteringskonferanse Kautokeino